Max. 20 deelnemers
Omgaan met (passief) agressieve cliënten
Buigzaam als bamboe
Inschrijven
Omschrijving
In onze tijd staan omgangsvormen behoorlijk onder druk en iedere advocaat/mediator heeft wel ervaring met passief-agressieve opmerkingen van cliënten, dan wel ronduit agressief gedrag van hen (of van collega’s).
- Hoe daar mee om te gaan?
- Wat is uw eigen professionele rol in een dergelijke situatie?
- Hoe kunt u als advocaat of mediator een beeld krijgen op mogelijk onderliggende problematiek bij de cliënt?
- En vooral: wat kunt u doen, en wat zou u anders kunnen doen zodat u prettiger kunt werken op een de-escalerende en toch oprechte wijze?
- Hoe kunt u zo buigzaam en tegelijk zo sterk als bamboe worden?
Tijdens deze cursus worden aan de hand van de theorie en praktijk handvatten gegeven om met deze ‘prikkelige’ situaties op een meer verbindende wijze om te kunnen gaan. U krijgt inzicht waarom mensen in stressvolle en complexe situaties reageren zoals zij vaak doen, met daarbij tevens oog voor culturele en sociaal-economische achtergronden. U oefent hoe u meer geweldloos op aandachtige en kalmerende wijze kunt communiceren - hierbij zal een van de trainers ook optreden als acteur.
Brengt u dus ook vooral zaken in uit uw eigen praktijk!
Prijs
Het inschrijfgeld bedraagt € 595,- per persoon (excl. btw). In deze prijs is inbegrepen de koffie, thee en catering zoals in het programma vermeld.
In deze prijs is inbegrepen de koffie, thee en catering zoals in het programma vermeld.
Punten
Deze cursus biedt 6 onderwijs-uren en is daarmee goed voor 6 vaardigheidspunten.

De MfN-punten vallen in categorie 1a.
Programma
Locatie
![]() |
Eenhoorn Barchman Wuytierslaan 2 3818 LH Amersfoort |
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief
En ontvang waardevolle inhoudelijke VAKnieuws updates en actuele cursusmogelijkheden direct in uw mailbox.
Schrijf u nu in