omschrijving
Als advocaat-mediator heeft u in uw dagelijkse praktijk met grote regelmaat te maken met beschadigde, gekwetste, boze, bange, ‘slachtofferige’ cliënten. Hoe komen mensen zó? Hoe kan je goed en integer contact maken met de cliënt en die tegelijk ook begrenzen of confronteren zonder betrokken te worden in strijd of zelfs een klacht van de cliënt te krijgen? Wat werkt wel en wat werkt helemaal niet in gesprek met een gekwetste, boze cliënt? Wat betekent dit voor jou als professional, wat doet het met je?
Tijdens deze cursus krijgt u kennis over psychotrauma’s, informatie over persoonlijkheidsstoornissen en omgeving gerelateerde verhogende en reducerende stressfactoren. Tevens krijgt u tools aangereikt en traint u deze op een (ontspannen en speelse) manier om beter toegerust te zijn in contact met boze, machteloze cliënten.
Aan te reiken tools: geweldloze communicatie, oefeningen om bij jezelf te blijven, reframen, verwijten naar wensen omzetten, begrenzen van, compassie toepassen naar de cliënt en jezelf, hoe te werken met vergeving.
Naast het doornemen van de theorie en het oefenen met tools wordt casuïstiek behandeld. Alle deelnemers zijn verplicht om een korte casus in te dienen – ‘beschrijf een lastige cliënt en geef aan waarom je deze cliënt lastig vindt’,
Max. 30 deelnemers
doelgroep
AdvocatenAdvocaten-mediators
(Kandidaat-)notarissen
prijs
Het inschrijfgeld bedraagt € 595,- per persoon (excl. btw).In deze prijs is inbegrepen de koffie, thee en catering zoals in het programma vermeld.
punten
Deze cursus biedt 6 onderwijs-uren en is daarmee goed voor 6 vaardigheidspunten.De MfN-punten vallen in categorie 1A.